Afgesloten meldingen

Afgesloten meldingen

Call IDDatum openenCategorieOmschrijvingAfdelingStatus
0005903403-05-2023IncidentZojuist met Mark gesproken en hij verzocht mij een mail te versturen om aan de inlogcodes te komen voor het Service portal. Deze heb ik niet en ook nooit gehad. Dus gaarne nieuwe inloggegevens voor Alex Goedemondt Alex.goedemondt@hoog­vliet.com

Oplossing:

Dag Alex, Excuses voor het uitblijven van een reactie. We hebben een account aangemaakt voor je gemaakt, je kan onze portal bereiken op https://www.rbk.nl/p­ortal/ Met de volgende gebruikersnaam: agoedemondt Het wachtwoord stuur ik separaat via een SMS. Indien er verdere vragen zijn hoor ik het graag.
II&SSolved
0005805414-02-2023IncidentGoedemorgen, We zien dat onze test en acceptatie omgevingen beide niet live aan staan op dit moment. We willen graag een aantal dingen testen, maar we kunnen er niet bij. Zouden jullie beide omgevingen weer kunnen aanzetten voor ons? We horen het graag wanneer het gelukt is. Alvast bedankt.

Oplossing:

services aangezet
IM SupportSolved
0005798408-02-2023IncidentMeneer heeft een tweede printerstoring door. Graag zelf terugbellen omdat hij niet in staat is terug te bellen. RBK001 de mobiele kar doet de printer het niet IP 10.253.124.108

Oplossing:

printer doet het weer. alle printinstellingen nagelopen printer geeft melding:IP Not Acquired printspooler herstart andere IP adres poort gebruikt printafhandeling aangepast
II&SSolved
0005797507-02-2023IncidentHoogvliet Centrale slagerij : Vervangen printer Wij hebben een defecte printer die wij willen vervangen met een printer die wij al op voorraad hebben staan. De printer die wij willen gaan gebruiken is een Intermec PM43, dit is hetzelfde model als de defecte printer. Dit gaat om Station BLRBK101 (PC-20323) Het IP Adres dat gebruikt werd voor de oude printer is: 10.254.36.101 (Deze staat op dit moment dus niet ingesteld op de nieuwe printer). Als er meer informatie benodigd is horen we het graag.

Oplossing:

Van Alex gehoord dat dit inmiddels opgelost.
II&SSolved
0005736116-12-2022ProbleemProbleem Fobis PM/Lijnbeer Als het aantal besteld wordt bijgewerkt op een productieorder regel dan wordt dit niet aangepast naar het aantal besteld in Lijnbeheer. Aan een productieorder regel is een orderstap gekoppeld. Als het aantal besteld op de productieorder regel wordt aangepast dan wordt het aantal in de orderstap niet bijgewerkt. ====================­====================­============= WCo: Backup van de databsae: S:\KlantBackups\Hoog­vliet\Hoogvliet_PRD_­v9.17_03012023.zip

Oplossing:

Gewijzigd in 10.1
IMSolved
0005700817-11-2022IncidentGistermiddag heeft Maurice het dashboard voor Lijnbeheer m.b.t. orderstatus en planning in de Live omgeving aangezet voor Hoogvliet Slagerij. Hier hebben wij toen een korte uitleg over gehad en het live zien werken, echter zien we nu dat de link naar het dashboard het helemaal niet meer doet en de pagina niet meer beschikbaar is. Link naar het dashboard: http://10.255.60.11/­htmlpages/hoogvliet.­html Het volgende krijgen we te zien als we het dashboard proberen te openen. Aangezien we het dashboard gistermiddag compleet aangeleverd zouden krijgen graag z.s.m. oplossen, zodat we het dashboard kunnen inzien en de boel kunnen inrichten. We horen het graag wanneer het gelukt is.

Oplossing:

Wil je het nog eens proberen, zou nu goed moeten gaan.
IM SupportSolved
0005673527-10-2022IncidentWij willen graag de min en max gewichtscontrole aan zetten op onze VWS Octopus uitprijslijnen. Volgens VWS is dit een setting die in Fobis aangezet moet worden, aangezien Fobis hier een commando naar VWS voor stuurt (zie mail hieronder). Op dit moment moeten wij de min – max gewichtscontrole handmatig aanzetten. Voor elke uitprijsopdracht die gestart wordt moeten wij dan handmatig de setting aanzetten via VWS, dit is natuurlijk niet gewenst en volgens voormalige ervaring (DC Alphen) is het wel mogelijk om dit automatisch aan te zetten. Zouden jullie kunnen aangeven om welke setting dit gaat? En of we daar zelf bij kunnen? We horen het graag.

Oplossing:

Melding gesloten in het systeem van RBK door Maurice.
IMSolved
0005664521-10-2022Incidentlijn 4 staat stil in lijnbeheer. het blokje palletiseren mist in fobis en het programma creert ook nog eens een grote hoeveelheid logbestanden

Oplossing:

jschrijver heeft op 2022-10-21 om 14:29:20 het onderstaande toegevoegd: Het probleem is niet meer aanwezig en er worden geen logbestanden meer weggeschreven. Het probleem is waarschijnlijk veroorzaakt doordat Hoogvliet de Snitorder 242400991 te vroeg heeft afgesloten. Het vroegtijdig afsluiten van de order kan problemen geven als het uitprijzen met de procespartij nog bezig is. Alex pakt dit verder op. De knop 'Palletizer' wordt niet weergegeven ivm met de inrichting in de settingseditor. Alex neemt contact op met Maurice om dit verder op te pakken.
IM SupportSolved
0005583604-08-2022Incident Het betreft Fobis PM (.NET) bij Hoogvliet in de ACC-omgeving.

Oplossing:

Fobis volgens de nieuwe standaard geconfigureerd
II&SSolved
0005574127-07-2022IncidentOngeveer 2 a 3 keer in de week valt de WMS Service weg. De handterminals kunnen dan niet meer gebruikt worden door de medewerkers in de productie. Het stoppen en starten van de service en daarna een volledige re-start van de handterminal is de oplossing op dit moment maar niet een wenselijke oplossing. Dit probleem was al bekend en er schijnt in mijn vakantie al naar gekeken te zijn maar tot op heden is het niet opgelost. Wel is de handterminal een onderdeel van een cruciaal proces binnen de HCS dus heeft deze storing grote gevolgen.

Oplossing:

setting aangezet, probleem zou verholpen moeten zijn.
IM SupportSolved
0005566518-07-2022IncidentAlex meld telefonisch dat de scanner van RBK01 het niet doet. geeft wel signaal tijdens scannen maar registreerd niet in Fobis

Oplossing:

diverse services in volgorde herstart.
II&SSolved
0005550730-06-2022ProbleemDeze call bestaat uit twee zaken die ik heb geconstateerd in Lijnbeheer in combinatie met kwaliteitsvragen ====================­====================­====================­========= 1 - Bij gekoppelde kwaliteitsvragen worden standaard alle vragen weergegeven in Lijnbeheer. In screenshot 1 Lijnbeheer heb ik een overzicht toegevoegd van de kwaliteitsvragen. De geel gemarkeerde vraag is de hoofdvraag waar vervolgens gekoppelde aspecten (bkauw gemarkeerd) aan zijn gekoppeld. Het is de bedoeling dat deze vragen één voor één in sesie worden beantwoordt door de operator. Ik ben van mening dat het niet hoort dat de gekoppelde kwaliteitsvragen in de tabel staan. De medewerker hoort alleen de hoofdvraag te zien. De deelvragen zijn aan elkaar gekoppeld en horen pas naar voren te komen als ze aan de beurt zijn. Nu kan de medewerker halverwege beginnen het het beantwoorden van de vragen. Ik heb hier een schematische tekening van gemaakt in screenshot 2. De rood omcirkelde vragen horen niet weergegeven te worden in de applicatie omdat ze worden getriggerd door een gekoppelde aspect. ====================­====================­====================­========= 2 - In PM scherm [2002] Kwaliteitsregistrati­es is wordt het artikelnummer niet ingevuld in het veld lotItmID. Dit maakt het voor mensen van de kwaliteitsafdeling lastig om snel de antwoorden op een bepaalde vragen van een bepaald artikel op te zoeken. Op dit moment is allen het ordernummer een referentie naar de order. Kan deze informatie ingevuld worden?

Oplossing:

zie toewijzing opmerking
IMSolved
0005543323-06-2022AanvraagAanvraag 1: Lijn blokkeren tijdens kwaliteitsvraag Bij Hoogvliet is het wenselijk dat na 4 pakjes een kwaliteitsvraag naar voren komt. De medewerker moet dan de inhoud op het onder etiket controleren. Op dat moment moet de opdracht die loopt tijdelijk gestopt worden. De lijn moet stilgezet worden zodat het inpakken/uitprijzen wordt gestopt. Ik heb dit ingericht in de ACC-omgeving met een koppeling met de LinecontrolPLC. Op het moment dat de kwaliteitsvraag naar voren komt wordt er een commando naar de PLC verzonden: "OUT ->{"Cmd":"Warning","R­eason":1} ". De use case ziet er als volgt uit: 1. Medewerker scant grondstoflabel 2. Medewerker start de Uitprijsopdracht 3. Fobis verstuurt opdracht naar VWS 4. VWS start de band, aanvoer van pakjes kan beginnen 5. Nadat de uitprijsmachine 4 pakjes heeft verwerkt dan komt in Lijnbeheer de kwaliteitsvraag naar voren. Op dit moment moet de band worden gestopt door Fobis. Dit geeft de medewerker de gelegenheid om de procescontrole uit te voeren. 6. De lijn moet gestopt worden om te voorkomen dat er pakjes verwerkt worden met verkeerde gegevens op het etiket. Als de lijn niet wordt gestopt kan de situatie zich voordoen dat er pakjes over de band blijven gaan met foutieve gegevens op het label. Lijnbeheer stuurt naar PLC OUT ->{"Cmd":"Warning","R­eason":1} commando. 7. Vervolgens controleert de gebruiker de gegevens op het etiket en beantwoordt kwaliteitsvraag. • Antwoord goed = Lijn starten MSG "OUT ->{"Cmd":"Warning","R­eason":0} " • Antwoord fout = Lijn blokkeren MSG OUT ->{"Cmd":"Block","Rea­son":1} -------------------------------------------------------------------------------------------------------- Aanvraag 2: Autorisatie voor opheffen blokkade Fobis Lijnbeheer uitbreiden met functionaliteit zodat alleen geautoriseerde gebruikers blokkades kunnen opheffen vanuit Lijnbeheer. In de huidige opzet is voor iedere gebruiker het Lijncontrole scherm beschikbaar. Dit houdt in dat iedere medewerker bij een blokkade de blokkade kan opheffen. Misschien kan dit geregeld worden door functionaliteit in het scherm te bouwen dat bij het scannen van een bepaalde gebruikers barcode de knop/menu beschikbaar wordt gemaakt.

Oplossing:

Aanvraag afgewezen
IMSolved
0005537617-06-2022Incidentlijn 2 storing geen connectie met rbk vws vws heeft wel verbinding maar neemt geen gegevens over het gebeurt op bl rbk112 vanaf 7 uur process service is al herstart

Oplossing:

Storing is vrijdagochtend om 09:30 uur opgelost door de Device Service service van Fobis te herstarten op de Fobis applicatie server. Naar aanleiding van deze incidentmelding heeft RBK een call aangemaakt om te kijken hoe dit een volgende keer voorkomen kan worden. Hierover volgt terugkoppeling van Maurice.
IM SupportSolved
0005537316-06-2022ProbleemProblemen FobisLijnbeheer in combinatie met kwaliteitsvragen: 1 - Ik heb een kwaliteitsvraag die naar voren hoort te komen als de orderstap wordt gestopt. De vraag komt niet naar voren. Het is mij gezien de naamgeving niet helder of deze trigger wordt gevorm bij het gereed melden of stoppen van de orderstap. Zie video 1. 2 - Het lukt mij niet om een blokkade op te heffen door de kwaliteitsvraag die de blokkade initieel heeft veroorzaakt opnieuw te beantwoorden met een juist antwoord. Is dit by design en kan een blokkade alleen opgeven worden via de het Lijncontrol scherm? Zie video 2. 3 - Als een orderstap wordt gestart - gestopt - gestart is het wenselijk dat de kwaliteitsvraag die bij het tweede keer starten van de opdracht hoort nogmaals naar voren komt. Dit is niet het geval. Volgens mij komt deze vraag alleen als de status van de orderstap van Nieuw naar iets anders wordt aangepast. Zie video 3. 4 - De kwaliteitsvragen en antwoorden worden niet weergegeven in het detailoverzicht van de order in Lijnbeheer. Zie video 4. 5 - Is het mogelijk om antwoorden op kwaliteitsvragen te herroepen? Als een medewerker bijvoorbeeld het verkeerde antwoord geeft kan dit consequenties hebben. Er kunnen typ of selectie fouten gemaakt worden. 6 - Bij het gereed melden van de order in Lijnbeheer heb ik ingericht dat er een kwaliteitsvraag naar voren hoort te komen. Ondanks dat er in mijn kwaliteitsvraag de trigger 'Order gereed' staat komt er geen vraag naar voren. Zie demonstratie in video 5, in deze video meld ik de order gereed via de knop 'Gereedmelden' in scherm [8100]. Als ik het test via het detail scherm (zie screenshot Order gereed melden detail scherm) dan komt de vraag ook niet. In de profiler zie ik geen data langskomen met qualityaspects o.i.d. Lijkt erop dat de trigger/event niet afgaat. 7 - Welke inrichting moet er gedaan worden om Per opdracht na 10 pakjes een kwaliteitsvraag te tonen? Het is alleen wenselijk dat na de eerste 10 pakjes deze vraag naar voren komt. Dus niet iedere 10 pakjes opnieuw. 8 - Bij het gereed melden van een opdracht in Lijnbeheer verschijnt de melding: "Geen schema gevonden voor 15-05-2022". Ik heb geen idee waarom deze melding naar voren komt, er is namelijk een schema ingericht en actief op de gegeven locatie en datum. Zie in de workspace de map 'Productieschema' voor video, screenshots en SQL query's. Als ik een order gereed meld waar registraties op zijn gedaan dan verschijnt de melding niet. Gezien de koppeling met VWS is het misschien handig om samen met een ontwikkelaar een moment in te plannen om de problemen te demonstreren. Opmerking: De video's zijn opgenomen in de acceptatiemgeving waar versie 10.0 actief is. Dezelfde issues ben ik tegengekomen in versie 9.17. Testomgeving: HVFOBISOTA01\Accepta­tieomgeving

Oplossing:

Released
IMSolved