Afgesloten meldingen

Afgesloten meldingen

Call IDDatum openenCategorieOmschrijvingAfdelingStatus
0006134624-11-2023IncidentGoedemiddag, Sinds de laatste update is het een aantal dagen goed gegaan, echter heb ik sinds gister weer de melding gekregen dat de labels spontaan niet meer uitgeprint worden in de productie. Zojuist is dit probleem weer voorgekomen vandaar mijn mail. We hebben het op kunnen lossen door de PR service uit- en aan te schakelen, maar dit is niet de bedoeling natuurlijk. Zie bijlage voor de complete mail

Oplossing:

Aanvulling, L07 is ook omgezet. De aangepaste labels zijn nu live gezet in productie.
IM SupportSolved
0006118710-11-2023IncidentIk wil de urgentie nu echt gaan opschalen naar HOOG. Vanmorgen is er tijdens het inwegen bij ontvangst ineens spontaan de welbekende BCD foutmelding naar voren gekomen. Dit was nu niet tijdens de start van de dag want er was al een ruim uur gewerkt bij ontvangst. Deze foutmelding hebben we snel kunnen oplossen door het resetten van de RBK PR Service. Nu is bij de Maal ingaand PC-20319 de verbinding tussen de vloerweegschalen binnen Fobis weg en ook niet meer te herstellen tot op heden. Het schijnt dus nu echt niet meer een incident te zijn dat er iets gebeurd maar eerder de vraag wanneer het gebeurd op een dag. Bij stilstand is hierdoor de impact ook groot en dus niet wenselijk. Gaarne verzoek ik RBK om eens goed te gaan kijken waar deze problemen nu zitten en bepaalde zaken gaan uitsluiten. Voor de update hebben we hier totaal geen last van gehad en onze werkwijze is tot op heden niet veranderd. • Is de update niet goed gegaan ? • Zijn er bugs aanwezig maar niet verteld ? • Is net netwerk instabiel of zijn de verbindingen slecht ? • Zijn er problemen op de Slagerij server en/of de Fobis Server ? Graag zou ik willen dat er punten nu uitgesloten gaan worden zodat we kunnen kijken waar de oplossing zit. De tijd van pleistertjes en verbandjes zijn nu voorbij en de behoefte naar een oplossing is nu echt zeer groot. Gaarne spoedig een reactie en de stappen die er genomen gaan worden om deze problematiek op te lossen.

Oplossing:

Probleem doet zich niet meer voor
IM SupportSolved
0006118610-11-2023IncidentTelefonische melding: Lorenzo meldt dat station RBK102 de kopp[eling met de weegschaal kwijt is. Maurice is daar gisteren bezig geweest in de ACC/TST omgeving gaf hij aan. Misschien dat daar het probleem zit?

Oplossing:

het blijkt dat ze op een teststation RBK102 ingelogd zijn, deze houd de koppelingen met de weegschalen vast.
II&SSolved
0006109103-11-2023Incidenter komen geen sticker uit printers. en dat is bij alle stations

Oplossing:

PR service herstarten heeft de storing verhelpen.
II&SSolved
0006103030-10-2023Incident**STORINGSDIENST** 28/10/2023 zaterdag 12:39 Melding gehad dat de EDI order niet door kwam. Vanuit deze EDI order kan men bij Hoogvliet de productieorders aanmaken.

Oplossing:

mzieleman heeft op 2023-10-30 om 12:23:22 het onderstaande toegevoegd: Ik heb de IES service herstart. Vervolgens het EDI ORDERS bericht opnieuw aangeboden en toen werd deze succesvol geïmporteerd. Ten tijde van de 'eerste poging' werd er een melding weggeschreven die aangaf dat er op dat moment geen memory aanwezig was. Reden hiervoor zouden de errormeldingen kunnen zijn die op dat moment ook liepen. Deze leek te maken te hebben met een andere import/export service ten behoeve van een dashboard. In overleg met Maurice deze uitgeschakeld.
IM SupportSolved
0006100526-10-2023IncidentAanpassen VNC-wachtwoord productie terminals Hoogvliet Goedemorgen, Ik heb van Alex Goedemondt het verzoek ontvangen of de VNC-wachtwoorden op de productie terminals aangepast kunnen worden. Op dit moment wordt er gebruik gemaakt van het standaard RBK wachtwoord. Er moet een complexer wachtwoord ingesteld worden, deze mag wel hetzelfde zijn voor alle terminals. Graag hierover overleggen met Alex en eventuele wijzigingen goed communiceren.

Oplossing:

wachtwoord is aangepast.
II&SSolved
0006067727-09-2023IncidentHoogvliet centrale slagerij: RBK001 ontvangst kopieer functie Goedemiddag, We hebben ondervonden dat het mogelijk is om partij gegevens mee te kopieren naar een nieuw BPnummer bij ontvangst van goederen. Dit kan worden gedaan door op de groene pijl links boven te klikken. (zie afbeelding) Is het mogelijk om dit uit te schakelen? We horen het graag.

Oplossing:

Goedemorgen Lorenzo, Op dit moment zit dit niet onder een setting. Als je dit graag zou willen, dan moet ik daar een softwarewijziging voor aanvragen. Ik weet dan nog niet of de aanvraag gehonoreerd wordt en of er kosten aan zitten of niet, dat hoor ik dan nadat de aanvraag is behandeld. Laat maar weten of ik hiervoor een aanvraag moet doen.
IM SupportSolved
0006066227-09-2023IncidentHoogvliet Centrale Slagerij : Easy Export service Goedemorgen, Bij het vrijgeven van een inkooporder wordt er op dit moment een automatische easy export mail verstuurd. We kunnen hem via fobis handmatig op stop zetten maar dan wordt dit de volgende dag weer gereset naar automatisch aan. Zouden jullie deze export service uit kunnen schakelen voor ons? Het gaat om de volgende service: We horen het graag wanneer het gelukt is.

Oplossing:

ies job uitgezet
IM SupportSolved
0006058920-09-2023IncidentScanner op station PC-20318 (BLRBK114) werkt niet. Kan iemand Alex even bellen voor het calibreren van de scanner? Alvast bedankt.

Oplossing:

proces service en station herstart daarne werkte de scanner weer
II&SSolved
0005903403-05-2023IncidentZojuist met Mark gesproken en hij verzocht mij een mail te versturen om aan de inlogcodes te komen voor het Service portal. Deze heb ik niet en ook nooit gehad. Dus gaarne nieuwe inloggegevens voor Alex Goedemondt Alex.goedemondt@hoog­vliet.com

Oplossing:

Dag Alex, Excuses voor het uitblijven van een reactie. We hebben een account aangemaakt voor je gemaakt, je kan onze portal bereiken op https://www.rbk.nl/p­ortal/ Met de volgende gebruikersnaam: agoedemondt Het wachtwoord stuur ik separaat via een SMS. Indien er verdere vragen zijn hoor ik het graag.
II&SSolved
0005805414-02-2023IncidentGoedemorgen, We zien dat onze test en acceptatie omgevingen beide niet live aan staan op dit moment. We willen graag een aantal dingen testen, maar we kunnen er niet bij. Zouden jullie beide omgevingen weer kunnen aanzetten voor ons? We horen het graag wanneer het gelukt is. Alvast bedankt.

Oplossing:

services aangezet
IM SupportSolved
0005798408-02-2023IncidentMeneer heeft een tweede printerstoring door. Graag zelf terugbellen omdat hij niet in staat is terug te bellen. RBK001 de mobiele kar doet de printer het niet IP 10.253.124.108

Oplossing:

printer doet het weer. alle printinstellingen nagelopen printer geeft melding:IP Not Acquired printspooler herstart andere IP adres poort gebruikt printafhandeling aangepast
II&SSolved
0005797507-02-2023IncidentHoogvliet Centrale slagerij : Vervangen printer Wij hebben een defecte printer die wij willen vervangen met een printer die wij al op voorraad hebben staan. De printer die wij willen gaan gebruiken is een Intermec PM43, dit is hetzelfde model als de defecte printer. Dit gaat om Station BLRBK101 (PC-20323) Het IP Adres dat gebruikt werd voor de oude printer is: 10.254.36.101 (Deze staat op dit moment dus niet ingesteld op de nieuwe printer). Als er meer informatie benodigd is horen we het graag.

Oplossing:

Van Alex gehoord dat dit inmiddels opgelost.
II&SSolved
0005736116-12-2022ProbleemProbleem Fobis PM/Lijnbeer Als het aantal besteld wordt bijgewerkt op een productieorder regel dan wordt dit niet aangepast naar het aantal besteld in Lijnbeheer. Aan een productieorder regel is een orderstap gekoppeld. Als het aantal besteld op de productieorder regel wordt aangepast dan wordt het aantal in de orderstap niet bijgewerkt. ====================­====================­============= WCo: Backup van de databsae: S:\KlantBackups\Hoog­vliet\Hoogvliet_PRD_­v9.17_03012023.zip

Oplossing:

Gewijzigd in 10.1
IMSolved